Ervaring rijker op het WK-Texel

Geplaatst: juni 16, 2009 in Home

Algemeen:
Ik kan terugkijken op een leerzaam en geslaagd weekje in Texel. Ik ging er ook met die instelling heen. “Mijn best doen en zoveel mogelijk ervaring opdoen”. Podium varen zat er toch nog niet in, maar leerzaam zou het zeker zijn. En dus stond ik zondag al aan de noordzeekust op het Texelse strand. Er was al veel loos. Zo waren er al grote (feest)tenten opgebouwd en stonden er containers voor de race-office. (zowel voor het WK surfen als voor de Ronde van Texel) Zo kwam er ook een pitlane voor ons surfers. Al met al was de organisatie de hele week super! Er was iedere dag een lunch en ook was er op woensdag een bbq geregeld.
De surfspullen/karren werden door tractoren op het strand getrokken en het race-comittee was zeer duidelijk en stipt  met informeren.
Verder waren en s’avonds feestje georganiseerd waar bekende artiesten kwamen optreden als DJ Rosé ,Valerius en de DJ’s van Q-music.
De sfeer op Texel was tevens zeer gemoedelijk. Ik heb me dus prima weten te vermaken en veel opgestoken deze week!;) Ik heb me dan uiteindelijk op een 19de plaats weten te varen waar ik zeer tevreden mee ben.

Wedstrijdverslag

Om door te gaan naar de volgende ronde moest je bij de eerste 5 eindigen.
1ste eliminatie ronde:
Materiaal: 7.0 RS-EVO2 en SX-s
Wind: 15-20 knopen
Mijn eerste start was redelijk. Zo kwam ik met een groepje tegelijk bij de eerste boei aan. Ik maakte een goede gijp maar werd achterop gevaren. Ik viel, maar wist snel de race te hervatten en kon nog enkele mensen inhalen. Zo eindigde ik als 5de. meteen door naar de halve finale dus! Helaas starte ik hier vals en kwam ik dus in de loosersfinal terecht. Deze uit kunnen varen op een 8ste plaats. Zo werd ik de eerste eliminatie 18de.

2de eliminatie ronde:
Materiaal: 6.2 RS-EVO2 en SX-s
Wind: 18-25 knopen (uitschieters tot 35 knopen!)
Ik had een goede start en lag 5de na de tweede boei. De derde boei lag in de branding en verdween hierdoor af en toe achter de golven. De kopgroep voer hierdoor naar de verkeerde boei, ik kon me nog net optijd corrigeren doordat ik pieter eliens en Dennis Littel naar de goede boei toe zag varen. Zo zat ik weer bij de eerste vijf. De halve finale begon met een algemene terugroep waar twee mensen vals waren. Op weg naar de eerste boei vlak na de tweede start raakte ik op volle snelheid de controle over mijn board kwijt en maakte ik een katapult. Ik vaar niet snel een heat niet uit, maar ik voelde me zo beroerd dat ik toch rustig richting de kant ben gevaren. Weer een 18de plaats.

3de eliminatie ronde:
Materiaal: 6.2 RS-EVO2 en SX-s
Wind: 14-19 knopen
De wind was iets gedraaid en in sterkte wat afgenomen. Zo moesten we over bakboord zijde een halve/aandewindse koers varen. Hier stond mijn materiaal niet goed voor en dat merkte je wat in snelheid. Ik kon toch nog redelijk meekomen en tot de laatste boei was ik in strijd met Teade en FRA105. Helaas maakte ik hier een foutje waardoor ik als 8ste finishde. een 29ste plaats dus.

4de eliminatie ronde: 
Materiaal: 8.6 RS-EVO2 en SX-l
Wind: 10-15 knopen
Ik kwam goed weg bij de start en finishde als 4de. In de halve finale was mijn start minder, maar bij de eerste boei botsten er een paar zodat ik voorbij kon en op een 6de plaats kwam te liggen. Jacques viel bij de tweede boei stil zodat ik er voorbij kon. De rest van de race deze plaats kunnen vasthouden en dus was ik door naar de winnersfinal! Ik starte redelijk goed, maar er werd een general recal vlag gehesen. Twee man waren vals en ik was dus al zeker van een 8ste plaats. De tweede start was slecht, ik wist goed mee te komen met de rest, maar door mijn slechte start “maar” 8ste geeindigd!

5de eliminatie ronde:
Materiaal: 8.6 RS-EVO2 en SX-l
Wind: 11-16 knopen
Ook hier had ik een slechte start, zo starte ik als laatste. Ik wist nog wel enkele surfers in te halen, maar ik miste één boardlengte om door te gaan. een 21ste plaats dus.

6de eliminatie ronde:
Deze is gestart en ik had me geplaatst voor de halve finale. Helaas liet de wind het toen voor gezien en is deze eliminatie niet afgemaakt en ongeldig verklaard.

Voor nog meer fotos kijk op: mijn foto pagina
voor veel meer informatie kijk je op de event site

reacties
  1. Julie en Bibi Lammers schreef:

    Hallo Kay,

    Hier een berichtje van je aller liefste buurmeisjes.
    Het is ontzettend rustig geworden hier in Beek en Donk.
    Heb je Sinterklaas nog gezien. Als het goed is zit die nu op de boot naar Nederland toe maar als die daar nog rond loopt moet je tegen hem zeggen dat hij maar heel snel op de stoomboot moet stappen en naar nederland moet gaan varen. En hij moet ook de kadootjes niet vergeten. Wil je dat tegen hem zeggen.
    We hoorde dat je niet helemaal fit bent. Hopelijk knap je snel op. Nu je ons berichtje hebt gelezen zul je je vast beter voelen.
    Groetjes en een dikke kus,
    Julie, Bibi, Papa en Mama

Geef een reactie

