Archief voor september 4, 2009

EK Shonberg: goed, maar kon beter

Geplaatst: september 4, 2009 in Home

Voor mijn werk als surfinstucteur zit ik op de Brouwersdam, hier heb ik geen internet.
Het is dus alweer een tijdje geleden dat er hier wat veranderde, maar nu ik even thuis ben dan eindelijk weer een korte upload.

Ik zal het EK kort samenvatten:


Helaas zonder de gieken en vinnen die ik verwachtte te hebben vertrok ik naar Shonberg. Dit doordat Jacques nog op Karpathos vast zat door een vertraagde
veerboot. En met twee gloednieuwe JP’s.
Ik begon de eerste eliminaties ietwat moeizaam. Een valse start, wier en wennen aan de planken maakten dat ik steeds zo rond de 10de plaats eindigde.
Dit zorgde ervoor dat ik na 6 eliminaties 14de stond. De op één na laatste dag veranderde de condities plots. De windrichting veranderde van sideshore naar pal offshore en namen toe tot een sterkte varieerend van 15-30 knopen. Daardoor werd er inplaats van de traditionele downwind slalom van de afgelopen dagen een 8-baan ingelegd. Met de nieuwe standaard jp-australia 46’er die mijn vader daar toevallig “tegen het lijf” liep en de 7.8 met de 122ltr. wist ik me met een 2de/6de/5de plaats in de laatste drie eliminatie nog omhoog te werken naar een 10de plaats in het klassement. Mijn doelstelling (TOP-10)  dus toch nog bereikt.

Al met al was het een hele leerzame en leuke week. Ik weet nu waar ik aan moet werken en wat er beter kan en dat is belangrijk om verder te “groeien”.

Boardwissel

Geplaatst: september 4, 2009 in Home

Ik wil Herman van den Berg bedanken voor al de jaren dat hij mij heeft gesteund, want na heel wat jaartjes op de F2’s te hebben gestaan vaar ik vanaf nu op de boardjes van JP-australia.
Ik heb de 60/92ltr. en de 76/122ltr. al binnen en gevaren. Eerste indruk is heel goed, maar wel veel anders. De boards liggen rustiger op het water en gijpen makkelijk. 

 Net als mijn zeilen verzorgt Jacques van Hout nu dus ook mijn boards.
IMG_3971[1]